Tuesday, July 3, 2012

Ahli Pas dan Penyokong Bukit Gantang derma Lebuhraya Rakyat.


Ustaz Mohd Nordin Jaafar menyampaikan sumbangan Ahli PAS dan Penyokong PAS Bukit Gantang  kepada Exco Kelantan Ustaz Mohd Fazli Hassan untuk Lebuhraya Rakyat di Kelantan.Sementara itu di Kelantan ada orang derma Dalam derma itu bagi  pula cangkul buruk..Bingung punya orang boleh derma cangkul,penyodok dan kereta sorong buruk untuk projek lebuhraya rakyat. 
BUKIT GANTANG – Bagi menampung kos pembinaan Lebuhraya Rakyat Kota Bharu-Kuala Krai, satu tabung khas dilancarkan bagi mengutip dana projek di Kampung Setia Air Putih, Bukit Gantang.

Yang Dipertua Pas Bukit Gantang, Nordin Jaafar berkata, lebuh raya sepanjang 73 kilometer itu bertaraf R5 dan R9, mempunyai persimpangan bertingkat serta 2 kawasan Rehat dan Rawat (R&R).

Menurutnya, kos pembinaan dijangka bernilai RM1.5 hingga RM1.8 billion. "Walaupun projek ini mendapat sindiran pihak tertentu namun ia mendapat perhatian warga Pas di seluruh tanah air yang kelak memudahkan pengguna jalan  raya.

“Ada pihak yang tidak berpuas hati dengan projek ini malah turut mempersendakannya namun ia tetap dapat sokongan,” katanya ketika hadir pada program anjuran Pas Cawangan Kampung Setia dengan kerjasama MTD Kuala Sepetang  dan Pas Kawasan Bukit Gantang.

Hadir sama, Yang Di Pertua Pas Taiping Mohd Fakharudin Abd Aziz serta tetamu khas Exco IT Kerajaan Negeri Kelantan Dr Fazli Datuk Hasan.

No comments:

Post a Comment