Wednesday, July 4, 2012

Inilah Datuk Ariff Sabri yang tahu rahsia Najib.









Datuk Ariff Sabri ,pernah jadi wakil rakyat Pulau Manis  dan pernah jadi Ketua Penerangan UMNO Bahagian Pekan.Kini bersama DAP.Kehadirannya ke Parlimen Bukit Gantang pada 6 Julai ini,cuba dihalang. Didakwa orang kuat UMNO  membuat petisyen dan meminta penduduk(ahli UMNO) menandatangani borang membantah kehadiran beliau ke Taman Berkat dalam Parlimen Bukit Gantang. Notis bantahan akan diberi kepada pihak polis,kononnya seluruh penduduk bantah, bekas orang kuat Najib berceramah di sini.(KLIK)
Dalam pada itu di Kuala Nerus ,Kedah  ,bekas Ketua Penerangan Umno Bahagian Pekan, Datuk Ariff Sabri Abdul Aziz berkata, rakyat Malaysia tidak perlu hairan dan terkejut ketika Perdana Menteri Malaysia Dato’ Seri Najib Razak menghina peneroka Felda dengan perkataan ‘Haram Jadah’.

Menurutnya, perkataan seumpama itu sudah biasa bermain di bibir Najib.


“Najib ni satu hal juga, seorang pemimpin yang ‘mengharamjadahkan’ orang lain, tetapi jangan hairan (kerana) kata-kata kesat ini keluar dari (mulut) dia (adalah) satu perkara biasa,

“kalau dia (berada) di Pekan (Pahang) itu dia tengok (orang miskin) dia cakap ini (orang) papa kedana, (orang) bangsat,

“sebab itu bila dia sebut ‘Haram jadah’ itu memang perkara biasa memang cara dia begitu,”
ujarnya. sumber berita &foto Greenboc

1 comment:

  1. 1. Saya warga Bukit Gantang mengalu-alukan kehadiran Datuk Ariff Sabri ke Taman Berkat pd 6 Julai ini.

    2. PAS/PR tidak pernah menyekat mana-mana penceramah Umno/Bn dari berceramah dibumi Bukit Gantang, termasuk Datuk Hassan Ali yg berceramah di Bukit Gantang selepas dipecat dari PAS.

    3. Umno/Bn kata telah bersedia dan yakin menang besar dalam PRU13, tapi perangai Umno/Bn macam orang yg takut sesuatu,kalau nak berpolitik, berpolitiklah cara orang dewasa, berfikiran matang dan meraikan demokrasi. Alahai Umno ...

    ReplyDelete