Saturday, October 6, 2012

Khianat tetap khianat ,PAS Perak jangan tukar kerusi.

Maaf,PAS Perak dan PAS Kawasan di Perak,pastikan 6 kerusi kita yang menang dalam PRU 12 lalu  tidak ditukar.

Dengar cerita untuk dapat Changkat Jering dan Bagan Serai,begitu juga jika nak kerusi Behrang  ,PAS Perak kena bagi kerusi yang menang..Contohnya nak dapat Bagan Serai dari PKR,PAS kena tukar dengan Parit Buntar atau Bukit Gantang.Jadi Pas Kawasan kena ambil berat dan prihatin ,jangan kali ini pengorbanan PAS dikhianati lagi .

PAS Perak ,menang 6 kerusi DUN,Lubuk Merbau,Selinsing,Semanggol,Titi Serong,Pasir Panjang dan Changkat Jong. Jadi ,janganlah kita bagi kerusi ini kepada PKR,untuk hanya kita bertanding 21 kerusi DUN.Changkat Jering ,apa nak jadi pun PAS kena dan tetap bertanding. 

Dah lah 1999 dan 2004 PAS bertanding banyak .2008 kita pula sanggup serah kerusi sama banyak,sedangkan kita tau ,kita kuat. Ambil contoh ,Changkat Jering.Dah tu khianat pula.


5 comments:

  1. PAS terlalu berlembut sangat, selalu kena paw..banyak sangat mengalah, dah menang sesuatu kawasan jangan lah pi bagi kat parti sekutu...pulak. Kawasan yang menang hak PAS, kenapa ada rancangan nak di bagi kat parti sekutu lain? Guna pendekatan yang bijak ok!...

    ReplyDelete
  2. Geram jugak perangai orang PKR ni, orang serpihan umno, macam tu lah perangai tamak haloba, benci aku tengok bekas bekas umno ni..!!!

    ReplyDelete
  3. Siapa yang banyak mengkhianati perjuangan Pakatan Rakyat? Mereka mereka, orang bekas Umno BN lah yang banyak mengkhianati perjuangan Pakatan Rakyat. Parti apa kalau bukan PKR sekutu rapat DAP DAN PAS..!! Mengapa tiada pendirian tegas tentang isu ini? Wahai PAS, sila belajar dari kesilapan lalu, tak kan nak masuk perangkap lagi buat sekian kali nya... agak agak lah..GERAM!!!..Macam tiada ketegasan dan pendirian langsung..!!

    ReplyDelete
  4. Siapa yang banyak mengkhianati perjuangan Pakatan Rakyat? Mereka mereka, orang bekas Umno BN lah yang banyak mengkhianati perjuangan Pakatan Rakyat. Parti apa kalau bukan PKR sekutu rapat DAP DAN PAS..!! Mengapa tiada pendirian tegas tentang isu ini? Wahai PAS, sila belajar dari kesilapan lalu, tak kan nak masuk perangkap lagi buat sekian kali nya... agak agak lah..GERAM!!!..Macam tiada ketegasan dan pendirian langsung..!!

    ReplyDelete
  5. SisiBukit kena cerdik(cerdik itu tamsilan seorang cikgu:)..isu kerusi nih yang mulakan kita@PAS kononnya mane kerusi lompat PKR WAJIB bagi pada PAS(hairan?! kerusi Jelapang x masuk senarai pulak kita). Gunakan isu lompat dan khianat nak pedajai kawan@PKR. Adab berkawan, klu kawan susah perlu dibantu bukan ditekan. Nah sekarang dah kena Check mate! Perasaan saudara dan mungkin sekerat 2 kawan2 kita terguris hati dan marah bila PKR letak syarat seperti tersebut tapi tidak pula memikirkan perasaan dan hati kawan2 dr PKR bila tuntutan kerusi lompat WAJIB (DISERAHKAN TANPA TUKAR/GANTI) diserahkan pada PAS seawal dulu, bila ianya dikemukakan pada PKR. Jgn jadi jenis manusia yang syok sendiri dan tiada keyakinan diri. Masa kalah(cth: Changkat Jering-sebelumnya kita bertanding tp dok asyik bungkuih) kita serah pada PKR(walaupun PKR tolak pada asalnya) kononya kerusi bungkuih(dlm Islam pun kalau niat nak sedekah bagi bende yang molek2 baru tersirna sifat keikhlasan :)), tapi takdir tuhan menang pulak PKR, maka la nie beria-ria la nak kerusi tu kembali tambahan pulak osman jailu si katak melompat,..ini sikap penting diri. Kelemahan ketara kita terlampau syok sendiri dan ego diri. Nampak orang datang ceramah berduyun dak mengaku hebat, dah nak bersikap "abang besar". Hampir 50thn kita bersilat dlm gelanggang politik inilah sikap kita yang sebabkan kita tak ke mana.Berapa kali PRU kita bungkuih diganyang UMNO-BeEND(dlm pada kita mengaku kuat)tapi dgn kehadiran PKR(baru 10 thn) kita merasai nikmat kemenangan dengan izin ALlah. Memang kita ramai tp kualitinya perlu diperkukuhkan. Yakinlah dengan realiti politik hari ini kita memerlukan satu sama lain(PKR,DAP, & parti2 sabah/sarawak) Patutnya denga background tarbiyah yang ada kita kena bersikap mendidik dan mendekati sekutu kita(kerana kita dok kata PKR ni tak Islamik lah, picisan dr UMNO la) bukannya menyebar kebencian. Hallo kawan, kenali musuh sebenar kita please..nanti matlamat putrajaya hanya angan2 mat jenin. Ini pusingan terakhir PAKATAN..berjiwa besar lah semua. Biar pucuk pimpinan selesaikan..perkukuhkan thiqah dan walaa' SARANAN: carilah isu untuk memblog yang memberikan kredit pada permuafakatan PAKATAN dan perkukuhkan tekad perjuangan kita demi menumbangkan UMNO-BeEND!

    ReplyDelete