Wednesday, June 1, 2011

Orang muda atau orang tua jangan jadi Yes Man penguasa!

Selagi orang muda dan orang tua hanya menjadi 'yes man' terhadap apa yang dilakukan pemerintah, selagi itulah kerajaan BN akan terus bermaharajalela menindas rakyat untuk kepentingan mereka.

.
Orang dewasa dan anak muda perlu berani menyatakan bantahan terhadap dasar yang mengainaya rakyat yang dibuat kerajaan.

Keberanian semua lapisan masyarakat harus diterjemah atas kertas undi pada pilihan raya umum nanti.

Orang dewasa dan anak muda perlu berani untuk menterjemahkan hak sivil mereka untuk tidak menjadi ‘tukang angguk’ atau ‘yes man’ kepada segala apa yang dipercaturkan oleh pemerintah.

Masyarakat dan anak muda mestilah menterjemahkan kehendak mereka secara assertif melalui peti undi di bawah slogan bersama “undi untuk perubahan ke arah kesejahteraan.

Untuk mencapai matlamat itu, pemuda PAS agar menyedarkan golongan belia dan orang dewasa bahawa mereka mempunyai peluang menegur kerajaan melalui undi.

Anak muda PAS mesti menjadi agen penyebar maklumat yang aktif melalui facebook, blog, twitter dan jika boleh anak muda PAS mengajar orang dewasa untuk celik IT.

Anak muda PAS seharusnya bukan menjadi kelompok menjatuhkan hukum. Kebijaksanaan perlu untuk menangani masalah pemerintahan di negeri PR.Rakyat telah diasuh selama hampir 54 tahun dan mereka telah dididik Pertubuhan Kebangsaan Melayu untuk tidak memahami Islam.Jadi orang muda PAS berlu mempunyai kesabaran tinggi untuk mendidik rakyat.

No comments:

Post a Comment