Saturday, March 24, 2012

Hapus PTPTN dan hapus TOL ,Najib tak keruan!

Di bawah kata-kata Najib yang sudah tak keruan .Najib Razak cuba memperlekeh niat dan hajat Pakatan Rakyat untuk menolong dan menjaga kebajikan rakyat.


Najib guna pendapat seperti pendapat budak sekolah.Buat perbandingan ,jika Pakatan Rakyat buat dua perkara utama itu,negara akan bankrap seperti negara Greece.


Inilah kata-kata DS Najib Razak yang takut kehilangan kuasa.Yang takut DS Anwar Ibrahim jadi Perdana Menteri.


"Cuba bayangkan kalau pembangkang memerintah, tol dia mahu hapuskan. Di sini ada Menteri Kerja Raya, bila saya jumpa dia minta kurangkan tol, dia cakap dia kena buat perkiraan yang tepat dan kalau mampu baru boleh dikurangkan.


"Tapi pembangkang kalau menang Putrajaya cakap semua tol dia mahu hapuskan.Boleh atau tidak boleh? -- tak boleh, tak masuk akal.


"Pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) juga dia nak hapuskan serta merta. Saya tanya Menteri Pengajian Tinggi, dia cakap kalau hapuskan PTPTN, RM40 bilion akan hilang. Lepas itu kalau nak bagi pinjaman pada masa hadapan sudah dah tak boleh," katanya.


Ayuh anak muda kita menyokong Pakatan Rakyat yang akan menjaga kebajikan rakyat.Ayuh anak muda kita bersama Pakatan Rakyat mempunyai jiwa merdeka,yang tidak terikat dengan janji. Ayuh anak muda kita tolak Pakatan Rakyat jika pimpinan mereka pun macam UMNO sewaktu memerintah nanti.


No comments:

Post a Comment