Saturday, March 3, 2012

Pegawai Kesihatan Daerah Taiping, Dr Syed Mud Puad Syed Amran terbaik,, mengaku silap!!!!

TAIPING – Berang dengan sikap dua kakitangan sebuah klinik kesihatan, seorang pesakit ingin mengambil tindakan kerana tidak berpuas hati dengan layanan yang diterimanya.


Pesakit, Charles Chew, 50an, berkata, sikap kakitangan yang berada di bahagian kaunter itu bakal memburukkan imej klinik kesihatan tersebut.


Menurutnya, dia sering mendapatkan perkhidmatan di klinik berkenaan sebelum ini, tetapi akibat kejadian tersebut dia menjadi trauma untuk mendapatkan rawatan di pusat kesihatan tersebut.


“Saya juga boleh bertindak untuk menyaman kakitangan berkenaan kerana mencerobohi privasi ketika saya berada di bilik doktor untuk pemeriksaan dan mereka sepatutnya meminta maaf ketika itu,” katanya .


Sementara itu, Pegawai Kesihatan Daerah, Dr Syed Mud Puad Syed Amran berkata, insiden berkenaan boleh diselesaikan dengan cara baik dan pihaknya menerima teguran pesakit terhadap dua kakitangannya secara terbuka.


Katanya, pihak jabatan akan cuba membaiki keadaan itu supaya selepas ini tiada lagi masalah sedemikian.


“Kami memang mengalu-alukan maklum balas daripada pelanggan agar segala kelemahan dapat diatasi segera dan pelanggan boleh terus berhubung dengan Panel Kesihatan klinik ini.


“Bagi dua kakitangan yang terlibat pula, mereka akan dipindahkan ke bahagian lain yang tidak berhubung dengan pelanggan,” katanya.sumber

No comments:

Post a Comment