Wednesday, June 27, 2012

Menunggu Ahli Parlimen ,Datuk Mohamad Aziz dipecat?

Siapakah yang berani ambil tindakan undang-undang ke atas Datuk Mohamad Aziz,Ahli Parlimen UMNO dari kawasan Sri Gading Johor.?
 
Ucapannya yang panas berapi sehingga ingin menggantung Datuk S Ambiga menyentap hati orang-orang India.Budak sekolah India pun marah.Dulu tunjuk punggung depan rumah Ambiga.Kini politik didikan UMNO,membolehkan keceluparan dan "UMNOporno"  
 
Langkah awal untuk mengambil tindakan disiplin ke atas ahli UMNO ini masih tidak kedengaran. MIC parti orang India Malaysia juga terkunci mulut.Berani dengan Salahuddin Ayub sahaja,dengan ahli parlimen ini diam menikus. Yang ada itu kenyataan peribadi .

KUALA LUMPUR: Setiausaha Agung Barisan Nasional (BN) Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata kenyataan ahli Parlimen Sri Gading mengenai perhimpunan Bersih dan Datuk S Ambiga adalah bersifat peribadi dan bukan pendirian parti komponen itu.

"Saya ingin menegaskan bahawa BN mendukung Perlembagaan Malaysia dan prinsip keluhuran undang-undang dan kes berkaitan perhimpunan Bersih tersebut masih dalam siasatan pihak berkuasa," katanya dalam satu kenyataan di sini, Rabu.

Ahli Parlimen berkenaan Datuk Mohamad Aziz semasa membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan Tambahan di peringkat jawatankuasa pada persidangan Dewan Rakyat semalam mencadangkan penganjur perhimpunan Bersih Datuk S.Ambiga digantung sampai mati.

Ini kerana Aziz mengaitkannya sama seperti militan Al-Maunah kerana cuba menimbulkan kekacauan dan menjatuhkan kerajaan Yang di-Pertuan Agong. -BERNAMA

No comments:

Post a Comment