Monday, September 27, 2010

Karekter Nizar Cuba Dimatikan Di Dun Pasir Panjang dan Bukit Gantang- Dato'Halim

Dato' Abdul Halim Abdul Rahman Pengarah Jabatan Pilihanraya Pusat sedang menyampaikan amanat kerja kepada para petugas Jentera Pilihanraya Pas Kawasan Bukit Gantang
DS Nizar ,YDP Ustaz Nordin Jaafar dan Dato'Halim diupacara pembukaan konvensyen pilihanraya 2010 bertempat Markaz Tarbiyah Pas Perak,Air Kuning Taiping.

Taiping,26 September-

Dato Abdul Halim Abdul Rahman Pengarah JPP Pusat meminta petugas pilihanraya Pas Bukit Gantang meneruskan usaha untuk mempertahankan Bukit Gantang.

Beliau merayu jentera parti di peringkat peti undi untuk mendaftar sebanyak boleh pengundi baru.Dato' Halim menerangkan UMNO berkemampuan dan sudah berjaya membawa masuk pengundi baru di Parlimen Bukit Gantang.

"Jika pilihanraya sekarang PAS akan kalah di Bukit Gantang"tegas Dato ' Halim."Nizar akan kalah walaupun bertanding'ujar Dato Halim lagi.

Justeru itu beliau mengharapkan jentera parti diperingkat peti undi untuk membantu Pas Kawasan dan Jabatan Pilihanraya Kawasan untuk mendaftar pengundi baru.

Dato Halim juga menyentuh jika DS Nizar bertanding di Dun Pasir Panjang ,DS Nizar akan kalah kerana sebanyak 3,700 pengundi baru didaftarkan oleh BN.

Dato' Halim juga meminta jentera parti membuat penyemakan daftar pemilih untuk membantah pengundi yang kita tidak kenali. Misalnya Dato Halim memberi contoh Parlimen Tanah Merah Pas berjaya membuat bantahan ,jika tidak PAS akan kalah ditiga Dun.

"Karekter DS Nizar cuba dimatikan oleh UMNO"tambah Dato Halim lagi."Umno tidak mahu Nizar pemimpin muda menang di Pasir Panjang dan Bukit Gantang"tegas Dato Halim lagi.

Jadi beliau mengharapkan petugas parti membuat kerja mendaftar pengundi baru dan unti peti undi semua peringkat perlu dihidupkan.

Sementara itu kita difahamkan Umno berjaya membawa masuk pengundi baru di Dun Changkat Jering sebanyak 2000 orang.Semuanya untuk memastikan Ketua Umno Bahagian Rosli Husein menang di Changkat Jering.


No comments:

Post a Comment