Tuesday, September 14, 2010

Musa Hassan Polis Pencen

Musa Hassan dihina oleh Menteri Keselamatan Dalam Negeri Hishamuddin Husein.Pada saat hendak pencen pula beliau masih mahu menyelesaikan kes Sosilawati,tetapi tidak sempat.


Siapa tidak kenal Musa Hassan dengan kes konpirasi meranapkan reputasi DS Anwar Ibrahim.Semua orang kenal tilam sebagai saksi mati untuk Hakim"tidak relevan"


Musa seorang pegawai polis yang 'berjasa' menjayakan agenda konspirator Umno untuk menghapuskan karier politik DS Anwar. Sipolan menyebabkan mata lebam DS Anwar dikata orang sampai sekarang.


Pada waktu itu (tahun 1998) Musa berpangkat SAC1 (Senior Assistant Commissioner of Police 1). Masa itu belum dapat Dato' belum dapat Tan Sri.Mungkinkah selepas ini boleh dapat Tun?


Namun disaat akhirnya ,Musa tidak dilayan lagi.Musa kecil hati kerana penamatan kontrak beliau hanya diketahui melalui media massa.


Lihatlah nanti setakat mana perjalanan hidup Musa Hassan dikenang orang.UMNO pun kini tidak mahu mengenang segala jasa beliau selama ini.Paling kurang jika kita pencen tetap dipanggil Cikgu.Musa Hassan sewaktu pencen kita hendak panggil polis pencen jugakah?

No comments:

Post a Comment