Tuesday, November 22, 2011

Adun Trong pun buat tak peduli,ahli UMNO buat laporan polis.

Sebentar tadi Mohd Akhir Shafii membuat laporan polis.Beliau ditemani anak perempuan beliau dan juga Fadhil Idris,Pegawai Pusat Khidmat AP Bukit Gantang.Dalam laporan itu beliau mempersoalkan orang lain yang dapat tanah,sedangkan beliau yang usahakan.(klik untuk berita sebelum ini)
Mohd Akhir,Fadhil Idris dan Hj Zainuddin Hamzah menujukkan buah durian yang sudah mula gugur. Hasil usaha Mohd Akhir,dengan tipu muslihat orang Pejabat Tanah,budak muda berumur 29 tahun yang dapat hak milik.Budak muda itu pula bukan penduduk Trong dari Pokok Asam
Trong- Kebun Mohd Akhir Shafii ahli UMNO yang telah mengusahakan tanah kerajaan ini di Jalan Kuala Trong.Selama hampir tiga belas tahun beliau usahakan,tiba-tiba tanah menjadi milik Mohd Asri bin Mustafa dari Pokok Asam,Taiping.

Asri Mustafa kini berumur 29 tahun .Mana logik dia mengusahakan tanah itu dalam usia 16 tahun dan umur masih bersekolah lagi.

Sedang Mohd Akhir atau Abang Tan telah berumur 63 tahun.Sudah tentu ada tangan ghaib di Pejabat Tanah LMS yang telah melakukan kecuaian dan salahguna kuasa sehingga menafikan hak Mohd Akhir Shafii untuk memilik tanah atas tanah yang beliau usahakan.

No comments:

Post a Comment