Thursday, November 17, 2011

Unit D 7 Polis Ipoh sudah buat kesilapan besar menzalimi anak penulis.

Kelmarin 17.11.2011, hari lahir penulis.Tapi hampir 6 jam berada sekitar balai polis daerah Ipoh ,untuk menunggu anak yang dizalimi anggota unit D 7.

Anak penulis tanpa pengetahuan penulis telah direman atas kes pergaduhan dekat sekitar Ipoh .Beliau sewaktu kejadian berada bersama seorang pegawai penyiasat untuk melaporkan kejadian pecah rumah yang didudukinya.Hal ini dapat disahkan melalui pegawai penyiasat(I.O).

Namun unit polis D7 Ipoh telah memanggil anak penulis pagi-pagi buta pada 17 .11.2011.Anak penulis yang mengingatkan dirinya sebagai saksi telah pergi ke IPD Ipoh seorang diri.Akhirnya ditahan reman untuk selama tiga hari tanpa pengetahuan peguam dan penulis.Budak baru berumur 19 tahun,pelajar pula,kena "gertak" pula sudah tentu takut dan tak tahu hendak buat apa.

Kesilapan unit D 7 memanggil anak penulis tanpa pengetahuan penjaganya. Tanpa pengetahuan peguam.

Penulis mencari maklumat di mana lokap yang ditahan.Siapa pegawai penyiasat.Akhirnya berjaya juga untuk membebaskan anak dengan jaminan lisan . Tindakan penulis merujuk peguam dan Pusat Khidmat DS Nizar. Namun begitu kena hadir pada 17 Disember,Sabtu ke Mahkamah Majestret Ipoh.

Kesimpulannya polis sendiri meminta mereka dibenci rakyat.Dulu penulis juga sewaktu 19 tahun, ,pelajar tingkatan 6 atas juga dizalimi dan dianiya atas kes yang tidak dibuat.Kena berada kawad cam kes rogol,balai yang sama dengan anak penulis direman.

Anggota polis yang menzalimi anak penulis dan penulis semoga menerima taufik dan hidayah.Semoga mereka insaf dan bertaubat atas kesalahan mereka.

No comments:

Post a Comment