Tuesday, February 7, 2012

Nama pun Chin Chai ,sudah tentu dia tak tahu tentang Piala Thomas.

Piala Thomas sejarah kita.Tetapi kenyataan Ng Chin Chai ,Setiausaha Kehormat BAM,yang menyatakan Kejohanan Piala Thomas tidak penting,berbanding sukan Olimpik menimbulkan kemarahan rakyat Malaysia.

Tokoh sejarah Prof Khoo Kay Kim ,menyifatkan BAM angkuh.Beliau menyifatkan BAM melupakan sejarah sukan badminton Piala Thomas.Menurut Khoo Kay Kim ,Malaysia juara pertama pada tahun 1949.

BAM berlagak bodoh sombong, Piala Thomas kaya dengan prestij dan nostalgia tersendiri.Baik Piala Thomas dan sukan Olimpik kedua-duanya penting.

Tanya pada budak sekolah dan mereka yang telah dewasa,Piala Thomas kaya dengan sejarahnya.Piala Thomas boleh menyatu-padukan penduduk Malaysia.

Ng Chin Chai ,mana tahu tentang sukan Piala Thomas,dia bukan mewakili Malaysia pun.Ng Chin Chai,langsung tiada semangat patriotik.

Chin Chai,suka bikin kerja cin cai saja!

1 comment:

  1. Betul!! Kalau aku ada kuasa aku Chin Chang pengurusan BAM sekarang .. bodoh sombong. Main badminton pun tak tau tapi cakap mcm dia handal dalam arena sukan ni.
    Perasan ke tidak pengurus BAM yg bongok-bongok ni, sejak 2010 peminat badminton cuma kenal Chong Wei je.Mereka dah tak kenal dan tak tau kalau kita masih ada skuad badminton mcm zaman Misbon brothers dan skuad sebelumnya. Mereka pun dah tak kenal BAM tu ape .... sedar ke dia orang??
    Si bongkak BAM ni kena tahu, Olimpik, Sukan Asia ke apa ke, itu penting. Tapi Piala Thomas adalah kejohanan "nadi" bagi Malaysia, kejohanan yg telah berpuluh tahun membangkitkan semangat setiap insan Malaysia untuk sayangkan sukan ini dan menanam cita-cita untuk menjadi seorang daripada wiranya, walaupun 99% dari mereka berkesudahan menjadi jaguh kampung saja kerana kegagalan BAM mencari, mengenal pasti, dan mendidik mereka untuk menjadi perwira badminton.
    Arwah Dato Sidek seorang diri berjaya melahirkan 5 wira, tapi BAM ..... hancurrrr!!!!!

    ReplyDelete