Tuesday, April 17, 2012

Anggapkan cakap-cakap jangan mansuh PTPTN,satu khurafat.

Penulis mempunyai banyak anak murid dan anak pelajar .Kebanyakannya telah berjaya.Hampir 20 tahun mengajar di sekolah bantuan modal.Semua orang tahu sekolah bantuan modal ,sekolah yang sering dianak tirikan oleh pemerintah.

Justeru itu mereka yang bersekolah di sekolah bantuan modal,tidak terpengaruh dengan dakyah dan propaganda UBN.Mereka tidak percaya dengan UBN.Selama hampir 54 tahun merdeka,sekolah bantuan modal ataupun sekolah agama rakyat dipinggirkan.

Orang Melayu atau orang bukan Melayu yang anti kerajaan ,berbangga tidak menghantar anak mereka ke sekolah bantuan penuh kerajaan. Orang Islam ke SAR dan orang bukan Melayu ke sekolah bantuan modal.

Mereka tahu tentang kesusahan.Mereka tahu golongan bangsawan yang menguasai kerajaan ,mana tahu denyut nadi rakyat.

Contohnya Najib Razak,umur 4 tahun sudah menaiki kapal terbang.Najib dari dulu lagi orang bangsawan.Apabila dia membentangkan rang undang-undang PTPTN pada 1997,dia mana tahu tentang rakyat.Yang dia tahu membentuk golongan kapitalis untuk mengaut keuntungan dengan berniaga sijil,diploma dan ijazah.

Lantas apabila Kerajaan Baru Pakatan Rakyat selepas PRU13 ini ingin memansuhkan PTPTN,mereka suka.Yang tidak suka,golongan bangsawan golongan yang menguasai IPTS.

Kita kena anggap pandangan tidak mahu dilupuskan PTPTN sebagai "satu fahaman khurafat".

No comments:

Post a Comment