Tuesday, May 29, 2012

Plat WWW 1,ampun Tuanku sudi apa kiranya mendengar pandangan rakyat


Ampun Tuanku.DS Nizar  sekadar memberi pandangan   .Dalam keadaan rakyat masih ditawar BR1M 500.00 lagi walaupun telah diberi.Dalam keadaan  kos hidup masih tinggi  ,sudi apa kiranya rakyat marhaen memberi pendapat. 

“Keluarga Diraja Johor tidak pernah mengambil apa-apa Wang daripada kerajaan sejak zaman Almarhum Sultan Ibrahim. Selesa untuk tidak meminta dari MB atau dari mana-mana pegawai Kerajaan. Wang yang diperuntukkan kepada bapa saya dan saya setiap bulan sebagai Sultan dan Tunku Mahkota dimasukkan ke dalam Yayasan Iskandar dan Yayasan Ibrahim..Ini bertujuan (Yayasan Iskandar dan Yayasan Ibrahim) untuk membantu rakyat dan Kerajaan Negeri Johor. Sejak saya menjadi Raja Muda, tidak sekali-kali saya mengambil 1 sen daripada kerajaan hingga ke hari ini. Ia Wang Rakyat saya. Jadi sebelum anda buka mulut anda, sila selidik.”

3 comments:

  1. Jangan salahkan rakyat memberi teguran membina. Semua tahu, sejak bila kerajaan atau pihak istana menghebahkan harta kekayaan peribadi raja-raja Melayu, jadi bagaimana nya buat research? Apa yang kami rakyat suarakan ialah secara persepsi, itu pun selepas UMNO di bawah PM Mahadhir mendedahkannya dulu dalam usaha kerajaan UMNO hendak meghilangkan kekabalan Raja2 Melayu.Jadi sekiranya tidak mahu rakyat membuat andaian2 negatif, pihak2 yang berwajib kenalah mengeluarkan kenyataan. So don't blame the rakyat.

    ReplyDelete
  2. salam yang mulia tuanku....sepatutnya kerajaan lebih prihatin dgn perkara yang tersebut diatas...kenapa tidak di beri satu kuota buat tuanku....mengapa kita perlu membazirkan duit untuk satu number yang dikira berharga....sekurang kurangnya wang itu boleh digunakan buat rakyat semula...ampun tuanku

    ReplyDelete
  3. saya sokong sultan kelantan.. alangkah syahdunya jika semua raja-raja melayu memimpin rakyat jelata ke arah keperibadian begitu. Almarhum sultan johor mampu naik ke mimbar berkhutbah maka hendaknya waris baginda juga. hidup di dunia hanya sementara dan di sana jua kekal selamanya.

    ReplyDelete