Thursday, October 28, 2010

10 dari 11 orang guru sokong Pakatan Rakyat- Sebut Nama Najib cikgu nak muntah.

Maaf agak lama tidak ke pejabat Pusat Khidmat Ahli Parlimen. Empat hari terasa lama.Empat hari juga kita tidak dapat membantu pusat khidmat masyarakat.

Selama 4 hari kita pergi berkurusus di Ipoh.Kita dalam satu kumpulan 11 orang guru.Kumpulan kita 8 daripada 11 orang perempuan. Hanya tiga lelaki. 1O orang guru merupakan penyokong Pakatan Rakyat.Hanya seorang guru wanita,yang jadi ahli UMNO.

Kita merupakan guru yang paling senior dalam kumpulan itu.Sambil kita berkursus itu,kita tetap membincangkan isu pendidikan,contohnya bingungnya Muhyiddin panggil guru luar negara pantau guru Bahasa Inggeris Malaysia.Sudah 53 tahun merdeka,rupanya UMNO tidak merdeka jiwa.Malah UMNO gagal membela rakyat.

Isu yang kedua,isu menara tinggi 100 tingkat.Menariknya 8 orang guru itu dari kumpulan kami menghantar bantahan dalam Face Book Anti Bangunan 100 tingkat.Semuanya menyindir Najib yang percaya bini.

Namun seorang guru ,Wanita UMNO yang kuat UMNO tetap mempertahankan Najib.Najib berpandangan jauh.

Beliau sempat berhujah Kelab Malam baru untuk orang Cina dan India,bukannya untuk orang Melayu.Guru Wanita UMNO itu menegaskan senang hendak pantau kelab malam.

Tetapi dengan 10 orang yang menghentam UMNO dan Najib,guru wanita tadi senyap dan mungkin berfikir benarnya perjuangan Pakatan Rakyat.


No comments:

Post a Comment