Thursday, October 28, 2010

UMNO sudah mula buat perangai.

Malam tadi kita diminta oleh seorang penduduk untuk bertemu.Namun begitu kita minta pertemuan agak awal. Jadi lebih kurang pukul 7.45 malam kita bertemu penduduk kampung dalam Parlimen Bukit Gantang itu.

Kita pula baru sahaja habis kursus dekat Ipoh.Jadi sudah lama beliau ingin bertemu.Hanya malam tadi kita agak kelapangan.Malam tadi kita dapat buat dua kerja. Pertama tengok markaz negeri, dan kita minta tolong Lan pprt untuk mengemas markaz.

Kedua bertemu Pak Long.Pak Long pun bercerita bagaimana anak beliau seolah ditekan oleh guru sekolah kebangsaan,mempersoal bagaimana anak beliau boleh mendapat bantuan baitulmal.

Kita meminta penjelasan Pak Long.Lantas Pak Long memberitahu seorang pekerja bertaraf Tukang Kebun(PRA) AJK Cawangan UMNO telah menghasut dan memberi tekanan supaya jangan menyokong permohonan anak beliau.

Begitulah tidak cerdiknya pemikiran pimpinan UMNO buat kata Presiden MCA Chua Soi Lek.Pak Long memang perlu dibantu perbelanjaan sekolah anaknya.Setiap tahun pihak Baitulmal akan memberi bantuan persekolahan anak beliau.Sejak tahun 2008 lagi semasa Ahli Parlimen Bukit Gantang Allahyarham Hj Roslan Shaharum menyokong permohonan beliau.

Pak Long ini berpendapatan agak rendah.Hanya mempunyai motorsikal ,tiada tv siaran Astro.Duduk menumpang di tanah keluarga mertua.

Justeru itu kita mengharapkan jika terdapat mereka yang cuba disekat bantuan oleh pihak Ahli UMNO,boleh melaporkan ke Pusat Khidmat Ahli Parlimen Bukit Gantang 05-8483950.Setahu kita agensi kerajaan bersikap profesional.

No comments:

Post a Comment