Friday, October 29, 2010

Piala Malaysia Kita Sokong Kelantan

Petang tadi kita ditanya oleh murid-murid."Cikgu sokong pasukan mana,Piala Malaysia".Kita jawab,Kelantan.


Mereka bertanya alasan kenapa ,kita menyokong Kelantan.Kita memberitahu,Kelantan negeri di bawah Pakatan Rakyat-Pas.Negeri Sembilan negeri UMNO,sebab itu kita sokong Kelantan.


Kita juga berhujah,Tok Guru Nik Aziz yang jadi MB.Kita mesti sokong Kelantan untuk Juara Piala Malaysia.


Tambah kita,UMNO Gua Musang pun sokong pasukan Kelantan ,kenapa pula UMNO Perak nak sokong Negeri Sembilan.

1 comment:

  1. Assalamualaikum...

    Apabila tiba hal sukan, saya mengasingkannya dari hal2 melibatkan perbezaan politik. Adalah tidak elok jika sukan dicemari dengan unsur2 politik.

    Sukan seharusnya menjadi wadah silaturahim tanpa kira perbezaan politik. Tidak dinafikan ada di negeri lain yang menggunakan parti politik dalam sukan, tapi itu pilihan pihak pengurusan masing2. Saya selaku peminat sukan yang neutral tidak mengira politik pentadbir negeri yang pasukannya bertanding, sebaliknya saya akan menyokong negeri yang saya dilahirkan, menetap ataupun belajar di sana (mana2 negeri yang dpt/ada bertanding)

    ReplyDelete