Sunday, October 31, 2010

Kita rasa perayu undi UMNO suruh pangkah PAS.

Kita baca yang tersirat ,jangan baca yang tersurat.Kelihatan Ketua Penerangan Pergerakan Puteri Umno dari Bahagian Bachok, Zalizan Zakaria dan Setiausaha Puteri Umno bahagian, Norhasni Mat Husin menunjukkan poster calon BN, Abdul Aziz Yusoff kepada seorang pengundi.,Hamidah Md Nor, 32 ketika berkempen di Kampung Batu papan pada Ahad.

Terngiang-ngiang " Pangkah bule,sokmo". kata perayu Undi UMNO.

Hamidah Md Nor tersenyum.Mungkin beliau sudah membuat keputusan untuk mengundi calon PAS,Dr Zulkifli.Mungkin juga Hamidah terperanjat Perayu Undi UMNO ini menyuruh memangkah calon PAS.

Mungkin juga dalam benak pengundi ini.Projek rumah untuk rakyat bernilai RM50,000 hingga RM80,000 .Lebih baik bagi terus kerana harga rumah di Kelantan jika bernilai RM50,000-RM80,000 sudah dianggap mewah.

Hamidah Md Nor ,mungkin tersenyum,kampung beliau mendapat WI FI,sedangkan kawasan bandar pun kekadang susah hendak dapat internet.

Hamidah seperti rakyat Kelantan lain,berbangga untuk mencipta sejarah. Galas Stadium Politik Malaysia.Galas ke arah Putrajaya.Pokok getah sebagai saksi di akhirat nanti.Pangkah bule....
sumber foto-The Star.

No comments:

Post a Comment