Sunday, November 21, 2010

Mimpi ngeri: Pengerusi Surau UMNO ambil duit orang sakit kanser.

Kisah sedih rakyat.Dalam keadaan sakit dan tidak stabil fikiran ,rakyat ini dibawa untuk mewakafkan duit sebanyak hampir 94 ribu ringgit.


Rakyat ini penghidap sakit kanser dan menerima rawatan kimoterapi di Pulau Pinang.Cuba bayangkan dalam keadaan beliau sakit kanser, mereka yang juga AJK Surau dalam Dun Changkat Jering membawa dia ke HSBC untuk mengeluarkan wang simpanan .Kononnya untuk wakaf,kebaikan untuk dunia akhirat.


Rakyat yang jadi mangsa mengadu kepada Tok Mufti menjelaskan wakaf dalan keadaan sakit dan tidak stabil ,itu tidak sah.


Namun begitu pengerusi surau dan ajk surau seakan berdolak-dalik untuk memulangkan duit yang kononnya telah diwakafkan kepada pihak surau.


Kini rakyat ingin duitnya dikembalikan, tetapi pihak surau berlengah-lengah sahaja. Mungkinkah pengerusi surau itu orang UMNO?

Kita dikhabarkan tulis surat minta maaf ,baru cek dikeluarkan untuk rakyat miskin menghidap kanser...

Mimpi ngeri rakyat di bawah UMNO.......

1 comment:

  1. janganlah pulak heran, ketua amil pas kampong aku dah kutip duit zakat fitrah tapi duit kutipan tu tak diserah kepada pusat zakat....!!!! kahkahkah kelakar sungguh malaon ni, rupanya baru je masuk pas selepas pas kononnya memerintah selangor, sebelum ni memang amno kao. tu belum lagi ketua kampong yang baru semalam masuk pas..... sampai kayu dan zing untuk mangsa ribut pon dirembat!!!! setiausaha jkkk pulak kutip duit konon nak beli mendera, mendera tah kemana,duit pon lesap buat beli beras dan rokok!!!! ingatkan amno je yang buruk kelaku, rupanya pas lagi teruk.

    ReplyDelete