Saturday, July 30, 2011

Lim Guan Eng ingin jadi seperti Khalifah Umar Ibn Abdul Aziz.,apatah sangat coli wanita!

GEORGE TOWN - Komtar mencipta sejarah.Sejak kerajaan berjiwa rakyat memerintah,Komtar menjadi bertambah popular.Popular kerana Mohamed Ghani Jiman Ghani punya hal.


Baru-baru ini ,Pusat Khidmat Kaunter Jabatan-jabatan kerajaan di Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) di sini riuh-rendah dengan lawak bodoh gelagat bakal Raja Lawak ,apabila seorang peniaga barangan kulit cuba menaiki lif untuk ke pejabat Ketua Menteri dengan membawa dua pasang pakaian dalam untuk diberikan kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dan Setiausaha Politiknya, Ng Wei Aik.


Tahniah dan syabas Mohamed Ghani Abd Jiman Ghani, 42, yang juga Pengerusi Pertubuhan Suara Anak-Anak Malaysia, yang berniat untuk memberi cenderamata dua pasang seluar dalam dan coli bercorak harimau kepada Lim Guan Eng dan Ng Wei Aik.


Ghani Jiman menyatakan , pakaian dalam itu ialah hadiah kepada kerajaan negeri yang didakwanya tidak berlaku adil, tidak telus kepada rakyat dan telah menindas beliau kerana tidak memberikannya semula tapak niaga di tingkat tiga Komtar.


Lim Guan kena berlapang dada,setiap kritikan dan pandangan perlu diterima.Lim Guan Eng pemimpin rakyat,jika ingin mengikuti seperti Khalifah Umar ibn Abdul Aziz ,beliau tidak perlu marah dengan Ghani Jiman.Ghani Jiman bukan gila,dia dahulu tiada berani memberi pendapat.Dengan kerajaan Pakatan Rakyat memerintah jiwa rakyat menjadi jiwa merdeka.Kini Ghani Jiman berjiwa merdeka. ****nak rakam coli G.J******

No comments:

Post a Comment