Saturday, January 7, 2012

Najib "enjoy" dan "holiday" sebelum bersara jadi Perdana Menteri.


Di manakah agaknya Perdana Menteri DS Najib Razak berada sekarang?


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, 7 Januari 2011,Sabtu, berlepas ke Afrika Selatan bagi mengadakan lawatan kerja selama dua hari atas jemputan Presiden Afrika Selatan, Jacob Zuma yang juga Presiden Parti Kongres Kebangsaan Afrika (ANC).


Beliau yang diiringi isteri DS Rosmah Mansor berlepas dari Kompleks Bunga Raya Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di sini pada pukul 3 petang.


Pada bulan lalu, Najib telah pergi China, Indonesia, Australia, Arab Saudi, dan kemudian kembali ke Arab Saudi lagi; dan kini beliau pergi ke Hawai!


Seperti biasa dalam semua perjalanan ini Najib tidak mencapai sebarang matlamat selain daripada membazir wang awam dan wang rakyat.Peneman setia beliau dan yang terus menjadi bebanan pembayar cukai, ialah isteri beliau yang juga popular dengan panggilan "Datin Maimun", Rosmah Mansor.


Lawatan Najib ke Arab adalah yang paling tidak berbaloi dan membazir dalam keadaan ekonomi kita yang makin teruk ini. Lawatan Najib ke Arab Saudi yang pertama adalah untuk upacara pengebumian Putera Mahkota Arab.


Beliau sebenarnya boleh menghantar orang lain supaya kos perjalanan lebih murah untuk menghadiri pengebumian tokoh Timur Tengah itu.Cukup sekadar Menteri Luar atau untuk lebih jimat Timbalan Menteri Luar.


Begitu juga lawatan ke Afrika Selatan sekadar untuk meraikan ulangtahun parti pemerintah ANC,cukup untuk menghantar Anifah Aman ,Menteri Luar.Tapi apabila Datin bercakap..Najib agak lemah longlai.


Sementara itu, rakyat Malaysia merintih dengan beban inflasi 5 hingga 8% untuk makanan, disebabkan oleh dasar tidak cekap yang dilaksanakan Najib.


Seperti kelaziman Najib dan Rosmah Mansor enjoy dan holiday ,menghabiskan sisa masa menjadi Perdana Menteri.Duit rakyat juga yang melayang....!


2 comments:

  1. Naik kapalterbang khas Jabatan Perdana Menteri dengan panggilan November Romeo (NR) 1. Tak pernah PM sebelum-sebelum ni guna nama penerbangan dengan nama depa sendiri. Tahap belagak harta kerajaan macam hak mak bapak depa sendiri.....

    ReplyDelete
  2. Setiap ada kes. Perdana Menteri mesti pergi luar negara. Contoh kes Memali,Mahathir pergi Cina. Kes DS Anwar ,,Najib pegi Afrika Selatan...Why???

    ReplyDelete