Friday, July 17, 2009

Teoh Beng Hock- dicampak atau terjatuh

Satu Suruhanjaya Bebas perlu dibentuk untuk menyiasat kematian Teoh Beng Hock.Penyiasatan badan bebas akan menentukan pesalah dapat dihukum.Jikalau hanya badan biasa,terjadilah sepertti DS Anwar Ibrahim,yang akhirnya baru rakyat tahu DSAI ditumbuk Rahim Noor,Ketua Polis Negara.

Mungkinkah konpirasi 2 ingin meruntuhkan Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor,selepas berjaya di Perak dan gagal di Kedah dengan isu babi.

SPRM perlu menyiasat secara bebas dan telus serta pantas,bukan hanya apabila mendapat laporan ADUN Pakatan Rakyat terus bertindak. Khir Toyo misalnya,langsung tidak siasat, bagaimana mampu bina mahligai bernilai RM 24 juta.Begitu juga kes Pelabuhan Kelang Zon Bebas yang bernilai RM 12 bilion senyap tanpa berita.

Takziah kepada keluarga Mendiang Teoh Beng Hock,semoga kita boleh terus berjuang mempertahankan hak rakyat.Berani kerana benar,adakah ini tanda-tanda kerajaan BN sudah dalam zon pupus?

Bagi kita mereka yang didapati bersalah perlu dihukum sama ada ADUN BN atau ADUN PR.Isu rasuah,perlu ditangani agar wang rakyat tidak disalahguna.Namun jangan wang rakyat dihabis oleh mereka yang mahu menyelamatkan kroni BN,sedangkan kita rakyat menjadi mangsa mempertahankan hak.

No comments:

Post a Comment