Sunday, August 28, 2011

Pudu Sentral -Perdana Menteri Malaysia jiwanya tidak merdeka.

KUALA LUMPUR - Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan Pudu Sentral sebagai nama baru Hentian Pudu Raya sejajar dengan permodenan dan naik taraf dilakukan terhadapnya oleh UDA Holdings Berhad.



Menurutnya, idea untuk menukarkan nama hentian tersebut tercetus apabila perkara itu dicadangkan oleh salah seorang pengikut twitter beliau.



"Pagi tadi iaitu pada waktu sahur saya telah melakukan twitting kepada mereka yang mengikut twitter saya. Apabila saya maklum akan melawat Hentian Pudu Raya saya mendapat cadangan daripada seorang yang twit kepada saya supaya nama Hentian Pudu Raya ini ditukar.



Najib Razak,jiwa yang dijajah. Jiwa seorang yang mengaku berjiwa Malaysia.Tetapi sebenar mengkhianat Bahasa Melayu,Bahasa Kebangsaan.Banyak nama bersifat kebangsaan boleh diberi.



Najib Razak hanya kerana satu twit ,mampu untuk memberi nama kepada sebuah Hentian Pudu Raya kepada nama baru berbau penjajah Pudu Sentral.Dahulu KL Sentral,Presint dan seumpamanya.Najib Razak seperti orang UMNO lain,buta sejarah dan buta hati.Jiwanya masih dijajah.



Pada 16 April lalu, Hentian Pudu Raya yang moden berjaya disiapkan dengan kos RM52 juta.****sikap orang Korea tentang bahasa*****

No comments:

Post a Comment