Wednesday, October 26, 2011

Seorang anggota polis derma RM12.00 untuk tabung bela Mat Sabu.

Mat Sabu membaca fakta buku susunan Cikgu Bard Imelda Rosmah Boros dalam ceramah beliau pada 25 Oktober lalu di Parlimen Bukit Gantang.Cincin Rosmah dan beg tangan Rosmah di sebut Mat Sabu dalam ucapan .
Dalam ceramahnya di Kg Sungai Tinggi ini ,beliau menyebut terdapat seorang anggota polis yang turut menderma RM12.00 kepada Tabung Bela Mat Sabu 21 September 2011.Menurut Mat Sabu anggota itu menderma di tandas,takut anggota lain nampak.


Mahkamah Sesyen Butterworth hari ini menetapkan 19 hingga 23 Dis ini untuk perbicaraan kes Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu, yang didakwa membuat tohmahan memburukkan nama baik anggota polis dan keluarga mereka dalam ceramahnya di Padang Menora, Tasek Gelugor pada 21 Ogos lalu.

Hakim Ikmal Hishan Mohd Tajuddin menetapkan tarikh itu selepas Timbalan Pendakwa Raya Lailawati Ali memohon tarikh perbicaraan yang ditetapkan sebelum ini iaitu pada 5 hingga 9 Dis ditukarkan ke tarikh lain kerana pihak pendakwaan perlu menghadiri satu persidangan pada tarikh berkenaan.

Pada 21 Sept lalu, Mohamad, 57, yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu, dari Guar Petai, Tasek Gelugor, mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di Butterworth dan minta dibicara terhadap pertuduhan mengikut Seksyen 500 Kanun Keseksaan itu.

Dia didakwa memfitnah anggota-anggota polis dan keluarga mereka yang mempertahankan diri dalam serangan pengganas komunis di Balai Polis Bukit Kepong pada 23 Feb 1950, dengan mengetahui bahawa tohmahan yang dibuat akan merosakkan nama baik anggota polis dan keluarga mereka

No comments:

Post a Comment