Wednesday, January 12, 2011

Cerita Bekas Ahli UMNO - Kami guna bomoh

Malam tadi bertemu dengan seorang Pak Cik yang dulunya komando UMNO.Kita tidak kenal beliau,tetapi terdapat satu peristiwa yang dia masih ingat.Tetapi kini menjadi Ahli PAS.

Pada pilihanraya umum 1999 mereka menjadi orang kuat calon Trong dan bekas YB Trong Shaharudin Jabar.Beliau memberitahu kes rampas filem kerana mengambil gambar calon Umno rayu undi dalam pusat mengundi.

Kita pun beritahu ,filem yang dirampas itu kita punya.'Saya dengan Pak Hamid yang rampas' ."Kami masa itu semua orang pun takut".Kita pun menjawab ,kita pun pada masa itu muda ,jika kena pukul ,kita pun akan lawan..Kami ketawa mengenang peristiwa 1999 di SK Toh Johan Trong.

Kita bertanya macamana boleh masuk PAS. "Puncanya pada satu pemilihan UMNO,saya dan Pak Hamid ,jumpa bomoh untuk bertanding Ketua dan TimbalanKetua"jelas Pak Cik itu lagi. "Bomohpun ahli UMNO ,tetapi lawan kami juga guna bomoh yang sama" tambah Pak Cik lagi."Bomoh itu dua-dua dia sapu duit" tambah Pak Cik itu lagi.Jadi Allah gerakkan hati kami masuk PAS"

"Cikgu nak tau, mereka yang rebut jawatan Ketua UMNO semua guna bomoh"jelas Pak Cik dari Kampung Tebuk."Semua khurafat,Allah s.w.t memudahkan kami untuk bertaubat"kata Pak Cik itu lagi.


No comments:

Post a Comment