Monday, January 10, 2011

Hampeh punya penjawat awam -Hampeh Osman Jailu

Seorang pengadu datang berjumpa kita memberitahu kita terdapat kakitangan di Jabatan Kerajaan yang menguruskan kebajikan dan kesusahan rakyat boleh mengeluarkan kenyataan "Pergi jumpa YB tempat tuan,dia boleh tolong".Pengadu itu bertanya,siapa. Kakitangan itu menjawab DS Nizar. Hampeh punya otak.Otak ,otak UMNO.

"YB banyak duit" kata pegawai di sebuah jabatan.Yang hairannya mereka tidak pula suruh pergi jumpa Osman Jailu,yang dikatakan kerap ke Indonesia.Yang hairan tak suruh jumpa Rosli Husein,Adun Trong yang Trong pun tak membangun.

Kita pun beritahu Ahli Parlimen ,peruntukannya berada di Pejabat Daerah.Itupun dipegang Ketua Umno Bahagian.


Kita bukan pengutip cukai seperti LHDN.Kita juga bukan amil zakat.Mereka kutip zakat,mereka kutip cukai ,mereka yang ada duit.

Kalau kita diberi kebenaran kutip zakat,kemudian kita diberi kebenaran mengurus.Kita yakin Bukit Gantang tiada lagi penduduk yang miskin.Malah mereka pula menjadi pemngeluar zakat.

Kita tahu masih terdapat kakitangan yang bertugas itu masih bersikap zaman baru merdeka.Mereka masih taksub dengan anggota UMNO mereka.

2 comments:

  1. Itu penjawat awam yg terlalu obses ngan Umngok. Takpe, masih ramai penjawat awam yg menyokong PR seperti sy. InsyaAllah, kami menanti PR ambilalih kerajaan!

    ReplyDelete
  2. kala kerajaan la tak baik..kerja la dgn kerja yang lagi baik..kerajaan la yang ada tak betoi..tapi ramai yang nak minta kerja dgn kerajaan...saya musykil mungkin bole bg pendapat..

    ReplyDelete