Tuesday, January 11, 2011

Novel Interlok menutup isu rakyat-satu lagi kejayaan BN.


Novel Interlok digunakan untuk pelajar yang belajar di Selangor,Negeri Sembilan,Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya.


Menurut teman guru berbangsa India isu novel ini sengaja dicetuskan untuk menutup kegagalan Samy Vellu dan MIC dalam menghatasi masalah masyarakat India.

Justeru itu isu ini sengaja ditimbulkan agar masyarakat India memikirkan novel interlok karya Sasterawan Negara Datuk Abdullah Husein.

Buku ini lebih ke arah kehidupan sebelum merdeka.Rata-rata teman guru berbangsa India,isu ini sengaja dibiarkan kerajaan ,untuk menutup isu banyak remaja India terlibat dalam salah laku disiplin.

Disamping untuk menutup kegagalan kerajaan mengatasi masalah keciciran penduduk India dan juga kegagalan kerajaan membasmi kemiskinan dalam kalangan masyarakat India.

Jadi novel Interlok ini dijadikan kambing hitam. Isu sebenar kerajaan baru Putrajaya pada PRU 13 boleh mengurus negara dengan baik tidak diutarakan.

Isu Maika Holding boleh terus dilupakan. Isu harga kelapa naik boleh digelabkan.Isu BN ,isu barang naik boleh dilesapkan.Isu yuran sekolah terus dilupakan.

Akhirnya inilah kejayaan media pro dan milik kerajaan ,isu sebenar rakyat terus digelapkan.

No comments:

Post a Comment