Sunday, January 30, 2011

Tenang BN dapat 332 undi -Orang Felda Dapat Hamper

Tempoh seminggu berkempen PRK Tenang bermula 22 Januari lalu agak tidak berbaloi ,BN hanya sekadar dapat menambah undi 332 dan sementara PAS kehilangan 883 undi.

Dengan jemaah menteri dan timbalan menteri berbondong-bondong datang berkempen 332 undi bukan angka yang baik.Dengan benda "Menteri" membeli rakyat.Itupun setelah 53 tahun merdeka.

Keputusan ini membuka mata UMNO ,orang bukan Melayu khususnya Orang Cina semakin dekat dan akrab dengan PAS.Cuma PAS perlu memikirkan kaedah sesuai dan mesra rakyat khususnya di kawasan orang Melayu bukan sahaja Rancangan Felda tetapi kampung-kampung tradisional Melayu untuk menyokong PR.

Tambahan 332 pengundi apa sangat hendak dibanggakan.Mereka menggunakan agensi kerajaan dan menghabiskan berjuta-juta ringgit.Yang kenyang ketua-ketua cawangan UMNO,orang kampung boleh berbangga dapat hamper di dalamnya ada milo,gula susu ,minyak dan beras.Semuanya tidak lebih RM50.00. Jika dulu selepas PRK Bukit Gantang banyak pemimpin UMNO cawangan tukar rumah,tukar kereta dapat duit ,orang kampung tetap macam biasa.

Kini pemimpin UMNO di Tenang akan mula berfikir perubahan hidup,bukan kerana banjir melanda Segamat,tetapi duit yang membanjiri mereka.


No comments:

Post a Comment