Monday, January 18, 2010

Cikgu awak sudah makan rasuah,ma!Lambat masuk kerja.

Sudah sepuluh hari tidak ke sekolah untuk mengajar.Sudah sepuluh hari juga agaknya tidak ke Pusat Khidmat.Sepuluh hari bercuti dengan kebenaran doktor.Cuti kali ini betul-betul berehat dari segi fizikal tidak dari segi mental.Kebanyakan kenalan tidak mengetahui kita dalam proses pemulihan leher yang telah dibedah!Masalah,aduan dan cadangan untuk kebaikan pusat khidmat masih diterima kita melalui SMS dan panggilan.

Mungkin mereka tidak melihat kita selama 10 hari ke pusat khidmat dan tidak bersama DS Nizar pada 15 Januari ,Jumaat lalu tidak membantu Pusat Khidmat.Mungkin kita juga dianggap makan gaji buta?

Kini UMNO telah berjaya meracuni rakyat yang kita PR Bukit Gantang tidak membantu rakyat.Kita tidak bekerja sejak dari mula DS Nizar menjadi ahli parlimen.Kini UMNO berjaya meracuni rakyat yang mempromosikan kita hanya bekerja apabila DS Nizar berada di kawasan.Segelintir pimpinan juga sudah terpengaruh provokasi UMNO durjana dan ejen mereka.

Kita berada di sini kerana kita PAS,bukan kerana kita kenal DS Nizar.Mungkin kita tidak membantu PAS mendekati rakyat,jadi kita dianggap tidak berkesan untuk bertugas.Bagi kita jika DS Nizar memerlukan pasukan lain untuk menguatkan pusat khidmat beliau ,kita terima.Bertambah pula kita juga kini tidak begitu sihat!

Mungkin juga dengan petugas baru di semua peringkat Pusat Khidmat Ahli Parlimen Bukit Gantang kedudukan DS Nizar akan bertambah kukuh,PAS Bukit Gantang semakin diterima ramai.Jadi tidak rugi kiranya kita juga bukan sebahagian pasukan pusat khidmat Ahli Parlimen lagi.

Lalu teringat kata-kata anak murid"Cikgu awak sudah makan rasuah?" "Apa sebab ma!"kata kita."Cikgu awak masuk kelas lambat ma!"kata anak murid."Cikgu ada kes ma!"kata kita lagi,selaku Ketua Guru Disiplin."Ayoo,itu rasuah masa ma!"kata anak murid lagi.

"Ok ,nanti cikgu ganti masa ma!"kata kita.

Mungkinkah kita sudah makan rasuah,kerana sudah lama tidak menjenguk pusat khidmat.?Mungkin juga kita mempunyai KPI dibawah 40 markah.Lalu perlunya rombakan tenaga Pusat Khidmat Ahli Parlimen.

No comments:

Post a Comment