Monday, January 25, 2010

Parlimen Bukit Gantang Masih Menjadi Sebutan Rakyat!

Banyak yang bertanya siapa pegawai khas ahli parlimen Bukit Gantang yang mengurus pejabat Pusat Khidmat Ahli Parlimen.

Pusat Khidmat Ahli Parlimen diletakkan di bawah Sekretariat Parlimen.Sementara Sekretariat Parlimen di bawah Jabatan Pilihanraya Kawasan.(JPK). JPK pula dibawah Lajnah Politik Pilihanraya Kawasan.Begitulah sruktur Sekretariat Parlimen Bukit Gantang .

Sekretariat diketuai seorang Pengarah dan mempunyai seorang setiausaha dan beberapa ahli jawatankuasa.Turut sama sebagai Ajk Pegawai Khas Ahli Parlimen.

Isu ini timbul apabila terdapat 'berita berniat jahat dalam berita tv" pada malam kelmarin.Kononnya seorang pegawai khas DS Nizar ditahan SPRM terlibat dalam kes kecurian pasir.Jadi sahabat,teman dan kenalan bertanya siapakah yang menjadi Pegawai Khas DS Nizar di Bukit Gantang.

Kita pun memberitahu terdapat 4 orang,sdr Fadhil Idris,Sdr Basher Ahmad,Sdr Zainuddin Hamzah dan termasuk kita.Pusat Khidmat mempunyai 3 orang petugas perkeranian dan pemandu.

Apabila kita menjelaskan isu sebenar terdapat cubaan untuk memburuk DS Nizar dan PR.Dakwa mereka pelakon perlu dicipta untuk menunjukkan DS Nizar mempunyai pegawai korup dan bersengkongkol dengan perasuah.Lantas mereka mencadangkan DS Nizar menyaman TV 3 atas penyiaran berita berniat jahat itu.Begitu juga menyaman "pelakon" atas penyamaran watak pegawai khas.

No comments:

Post a Comment