Saturday, April 23, 2011

Akhirnya Polis Tidak Mahu Jadi Penyamun Lagi

Pertama sekali diucapkan tahniah kepada YB Dato'Mahfus Omar ,Pengerusi Jawatankuasa anti saman ekor(KASE) kerana berjaya mengeluar pasukan polis trafik daripada kehidupan seperti anggota penyamun.Penyamun pula seperti penyamun tarbus.


Anggota polis trafik ,boleh menarik nafas lega.Paling kurang tidak disumpah seranah lagi.Menyembunyikan diri dibalik pokok,lalang dan tiang untuk mengesan kereta dipandu laju,ibarat seperti penyamun tarbus duduk di tempat gelab untuk menyamun.


Kini pihak Polis tidak lagi menjalankan tugas secara bersembunyi dalam operasi melibatkan lalu lintas, kata Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Khalid Abu Bakar.

"Kita tidak lagi menyorok balik tiang, kita saman terus dan kalau sudah kena saman jangan lupa bayar," katanya ketika mengadakan sesi dialog dengan 1,000 belia India pada Majlis Sehari Bersama Polis di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Selangor, Sabtu lalu.


Khalid membuat kenyataan itu apabila seorang peserta dialog mengutarakan mengenai kekerapan kehadiran polis di jalan raya sejak kebelakangan ini menyebabkan pemandu lebih berdisiplin berbanding sebelum ini di mana ada anggota polis yang menyorok di hujung jalan dan kemudian keluar dari persembunyian dan menahan pesalah trafik.


"Jangan terkejut bila kena saman...kita tidak seharusnya menyorok, kita akan keluar dan menguatkuasakan undang-undang," katanya.

ADS:Start your engines. An iPad2, a Blackberry Bold 3, an iPod touch, or a pair of movie passes await you at the finish line!

No comments:

Post a Comment