Friday, April 15, 2011

Jijiknya UMNO:PBB dan SUPP jangan kalah,kalah UMNO jajah Sarawak.

UMNO melalui PB dan SUPP main isu kotor dan tidak demokratik.Semuanya mahu menakutkan rakyat Sarawak dengan politik sempit perkauman.

PBB kini bertungkus lumus bersama SUPP untuk mengekalkan kerajaan.Jika mereka kalah UMNO akan "jajah minda" rakyat Sarawak.Pandangan itulah mereka sumbat di telinga penduduk Sarawak.

Tiong Khai King dijadikan UMNO sebagai wakil mereka dekat Sarawak.Justeru itu Naib Presiden SUPP menimbulkan isu ketakutan akan dijajah UMNO ,sebagai modal kempen sempit mereka.


Tiong Khai King orang yang cukup marah jika UMNO dan MCA masuk Sarawak. Naib Presiden SUPP Datuk Tiong Thai King memberi amaran kehilangan majoriti dua pertiga BN Sarawak akan membuka pintu kepada kemasukan Umno di negeri terbesar itu.


Parti dominan BN itu tidak popular di kalangan bukan Melayu, malah di kalangan Melayu Sarawak.


Tiong juga memberitahu penyokongnya bahawa jika SUPP gagal menerima sokongan kali ini daripada masyarakat Cina, parti-parti seperti MCA dan Gerakan akan dibawa masuk untuk mengisi kekosongan itu.


“Dalam keadaan SUPP hilang kerusi tetapi komponen-komponen BN yang lain menang, bagaimana kepentingan kaum Cina akan diwakili?” kata beliau.


“Jika itu keadaannya, maka MCA dan Gerakan perlu datang,” kata Tiong yang bertanding mempertahankan kerusi Dudong.


“Jika BN hilang majoriti dua pertiga di Sarawak, maka Umno akan datang,” kata Tiong.


No comments:

Post a Comment