Tuesday, February 2, 2010

Ini watak Nasir Safar dan watak Najib?-rasis lagi perkauman

Jikalau terdapat perjumpaan bersama bapak menteri atau pegawai khas Mamanda Menteri,jangan tanya banyak soalan.Nanti kita pula dilucutkan kewarganegaraan

Teringat dalam dialog bersama orang besar Jabatan Pelajaran,tersilap tanya akan ditukar sekolah.Semasa itu kenaikan gaji statik lah yang kita dapat.

Kita tengok muka Nasir Safar pun kita takut,walaupun kini bukan lagi Pegawai Khas DS Najib.Kita pun hairan polis tak pergi siasatkah.Laporan polis telah dibuat oleh YB Speaker PerakTuan Sivakumar.

Kita bukan mahu Nasir Safar ditahan di bawah ISA.Kita mahu Dato' Nasir dibicarakan di mahkamah terbuka.Kalau boleh Najib lantik peguam untuk membela Nasir Safar.Buatkata Dato'Mahfuz orang seperti ini yang mungkin menghasut penduduk supaya tidak bersatu.

"Sama ada kenyataan Nasir (gambar kiri) itu mencerminkan pemikiran Najib atau sebaliknya, rakyat mungkin menganggap 1Malaysia yang dibawa oleh Najib seolah-olah seperti '1Puaka'. kata YB Mahfuz.

"Tak kiralah ia (kenyataan Nasir) adalah pemikiran Najib atau tak, saya melihat bahawa 1Malaysia Najib seolah-olah dilihat rakyat seperti '1Puaka',” tegas YB Mahfuz yang juga Naib Presiden Pas

Beliau juga tidak menolak kemungkinan bahawa aktiviti vendalisme ke atas gereja-gereja sejak beberapa minggu yang lalu juga disebabkan kenyataan berbaur cauvenisme di kalangan pemimpin-pemimpin Umno seperti Nasir sendiri.

Ditanya tentang cadangan Presiden MIC, Datuk Seri S. Samy Vellu supaya Nasir dikenakan Akta Hasutan, Mahfuz berkata, Nasir sepatutnya didakwa secara bebas dan adil di mahkamah sama seperti rakyat yang lain apabila mencetuskan kenyataan yang berunsur provokatif tersebut.sumber

No comments:

Post a Comment