Sunday, February 21, 2010

Terasa Nikmatnya Berada Dalam PAS

Sebentar tadi bersama Setiausaha Pas Kawasan Bukit Gantang,Sdr Fadhil Idris ke perjumpaan atau mesyuarat penajaan PAS cawangan Kg Kurnia Jaya,Kamunting,dalam DUN Kuala Sapetang.

Mesyuarat penajaan telah selesai majoritinya yang hadir mereka yang pernah menjadi Ahli Umno,terdapat pada pengetahuan kita dua orang AJK Umno Bahagian yang baru menjadi Ahli Pas selama dua tahun. Terdapat 100 orang ahli Pas di cawangan penajaan ini.

Semenjak mengetahui keputusan Menteri Besar mahkamah,sambutan masyarakat Melayu terus menyokong PR,khususnya PAS.

Dalam ucapan kita mewakili YDP Pas Bukit Gantang ,kita menyatakan nikmatnya berada dalam jemaah Islam iaitu PAS.

Kita juga menegaskan apabila dipilih oleh ahli sebagai pemimpin kita jangan menolak tanggungjawab itu,kita bukan meminta jawatan.Kita mahu meneruskan perjuangan Islam khususnya di Bukit Gantang.

Kita meminta,kita seharusnya menjadi juara rakyat,kita yang mula-mula mengambil perhatian masyarakat sekeliling kita.Kita jangan berjumpa orang apabila ingin mendapat undi ,kemudian meninggalkan rakyat selama beberapa tahun pula.

Di samping itu kita mengucapkan tahniah penubuhan cawangan baru ini ,membuat kita berada pada sejarah penubuhan Pas Cawangan.Semoga kita beroleh pahala dengan tertubuhnya cawangan PAS.

No comments:

Post a Comment