Monday, May 31, 2010

Jangan menutup kelemahan kita,dengan menuding jari pada mereka!

Timbalan Presiden PKR Senator Dr Syed Husin Ali, berkata PKR tidak mahu calon wakil rakyat menyertai PKR demi mendapatkan kepentingan peribadi.

Kita mengharapkan wakil rakyat sekarang juga perlu ditarbiyyah.Jangan setelah mereka keluar kita mula menceritakan kelemahan mereka.Sewaktu mereka bersama kita,kita biarkan mereka bergelumang maksiat atau anti rakyat.

Bagi kita wakil rakyat ,jangan mencari alasan kita bukan kerajaan untuk tidak menolong rakyat.Kerja kita berterusan,kita boleh membantu rakyat menerusi agensi kerajaan dan duit poket rakyat.Sekurang-kurangnya kita memberi mereka duit minyak motor untuk mereka sampai kembali ke rumah. Wakil rakyat jangan kedekut!

Bagaimana keluhan Tuan Syed Husin perlu diberi perhatian.Belum terlambat untuk PKR mengambil tindakan.

Tuan Syed Husin menyatakan : "Seorang yang saya kenal, mula-mula dikenalkan di Kelantan oleh ketua umum, waktu dia di Kelantan, masih belum masuk parti.

"Waktu itu dia di Kelantan adalah untuk dapat peluang pekerjaan, dapat kontrak pembalakan yang boleh beri kesenangan kepada dia untuk menanggung anaknya yang belajar di luar negara tapi akhirnya apa berlaku?

"Dia masih boleh hidup senang, tapi tak sesenang (yang) dia harap bila jadi MP dan ketua di Pulau Pinang.

"Bila digugurkan, dia marah. Bila (tidak dapat) kontrak, dia maki hamun ketua umum. Dalam kemarahan, mudah didekati mereka yang boleh dihulurkan senang banyak. Maka dia keluar dengan burukkan parti.

"Seorang lagi kaki judi kuda. Waktu malam berkaraoke, hutang banyak. Hutangnya dengan ah long," katanya ketika menyifatkan sikap dua orang wakil rakyat PKR yang melompat parti.

No comments:

Post a Comment