Friday, May 7, 2010

Sejukkan Hati Kita Kekayaan Bernilai Hampir 130 juta bilion bukan milik kita!

Seorang pengundi Parlimen Bukit Gantang memberitahu kita terdapat hikmah penyerahan Hak Milik Telaga Minyak kepada Brunei.

Allah s.w.t tidak memberi rezki dari bumi kepada kita mempunyai sebab musabab.Kini telaga itu milik negara Brunei,walaupun berada dalam perairan Sabah.

Beliau memberitahu kita ,lagi banyak duit minyak lagi banyak Kerajaan BN zalimi rakyat.Beliau memberi contoh Kelantan selama hampir 20 tahun ditekan dan dianaktiri.Royalti minyak untuk Kelantan dinafikan sekian lama.

Lantas pengundi itu menegaskan jikalau dalam tempoh setahun Sabah kerugian 16 bilion ringgit itu menjadi sebaliknya,sudah tentu UMNO lebih menyiksa rakyat .Lihat bagaimana hak wakil rakyat Pakatan Rakyat dinafikan.Duit untuk Ahli Parlimen,Ketua UMNO yang pegang.Tengok Perak macamana mampu beri kepada MCA 50 ribu ringgit setiap bahagian.

Jadi dengan kekurangan dana mencecah 130 bilion ringgit itu,UMNO atau BN tidak terlalu kuat untuk menghukum rakyat.Jika tidak habis harta rakyat seperti harta emak bapak dia!

Blok L dan M telaga minyak diserahkan tanpa dibawa ke Mahkamah Antarabangsa.Hanya perjanjian Pak Lah dan Sultan Brunei selesai masalah sempada.Itupun masih mengaku kita masih beruntung.Penasihat kerajaan Pak Lah pada masa itu perlu disiasat.Jangan menyerah wilayah seperti kita menyerah Singapura dan Pulau Batu Putih tanpa kita bersedia mempertahankan secara akademik dan persiapan.

No comments:

Post a Comment