Friday, May 14, 2010

Kalau Ahli UMNO pemikiran tetap perkauman. -Cikgu ambil tindakan dianggap perkauman!

Kita diberitahu seorang teman yang masih mengajar.Beliau dituduh perkauman kerana mengambil tindakan ke atas seorang pelajar yang menumbuk rakan kelas lain.

Teman itu menjelaskan sewaktu soalsiasat beliau kelihatan garang dan kelihatan hanya mengambil tindakan ke atas pelajar Melayu sahaja. Jadi ibu pelajar itu tidak berpuashati.Ibu itu meminta diambil tindakan ke atas pelajar Cina juga.

Rakan guru itu jelas terkilan.Lalu kita menerangkan tugas kita sebagai guru disiplin sekolah pelbagai kaum sememangnya sering difitnah dan ditohmah .Kita akan dianggap perkauman jika kita menghukum pelajar keturunan lain.Sewaktu kita menjadi Ketua Guru Disiplin semasa bertugas dulupun ,surat layang dihantar kepada JPN ,PPD dan Pengetua.

Surat layang itu tidak memberi bekas kepada Pengetua.Pengetua Bukan Melayu ini lebih cermat dan teliti.Mereka lebih mementingkan kualiti kerja.Tetapi semasa berkhidmat dengan Pengetua Melayu yang otaknya UMNO,kita selalu ditekan dan dipantau .Akhirnya ditukar ke sekolah Cina!

Berbalik kepada kes komplen penjaga Melayu itu,kita kenal beliau Ahli UMNO,emaknya Timbalan Ketua dan datuknya bekas wakil rakyat .Jadi kalau ahli UMNO ini sememangnya otak perkauman.


No comments:

Post a Comment