Thursday, May 27, 2010

Satu Malaysia Lawan Perkasa.2.

Setelah kita pergi dari tempat perkumpulan budak sekolah satu Malaysia dan Perkasa,seorang jiran menelefon isteri."Kak bagi nombor telefon polis,selepas suami kak pergi je,budak-budak tu lawan"kata jiran.

Kita pula diberitahu teman guru,satu Malaysia lawan Perkasa,guna kayu.Sudah jadi kes polis kata teman guru lagi.Seorang budak ,memberitahu kita ,sekolah mereka Satu Malaysia dan sekolah lagi satu kumpulan Perkasa?

Menurut teman guru itu,seorang guru ahli MIC kuat,biarkan mereka bergaduh."Itu luar sekolah,kasi polis selesai"kata guru kuat MIC .

Teman tadi diam,begitulah kepala otak penganut fahaman BN.Sanggup rakyat lain rosak,bergaduh dan bersikap perkauman.Dia tidak tahu jika begaduh,melibatkan banyak kesan.Duit pembayar cukai,duit rakyat terpaksa digunakan untuk merawat mereka yang sakit.Duit rakyat juga digunakan untuk memberi makan kepada mereka jika direman.

Tapi otak guru Mic ini sama saja dengan otak guru penganut fahaman BN lain.Justeru itulah mereka takut jika PTK diteruskan,kerana mereka bukan suka baca buku.Jika skim lama,mengadap pengetua selalu dan kipas selalu ,pasti dapat pergerakan melintang menegak.

Kita di sekolah disuruh sebut salam satu Malaysia ,tetapi di luar kita tanam sikap perkauman.

No comments:

Post a Comment