Saturday, May 29, 2010

OSMAN JAILU mula kecut! Apabila DS Anwar Ibrahim dedah wakil rakyat disogok.

Politik Malaysia dijangka akan bertambah panas berikutan kenyataan Dato' Seri Anwar Ibrahim bahawa beliau mempunyai cukup bukti bahawa ahli parlimen yang melompat disogok RM 2 juta dan ganjaran saham bernilai jutaan ringgit sebagai 'saguhati' kerana sudi menjadi wakil rakyat 'bebas'.

Semalam apabila YB Bayan Baru, Dato Seri Zahrain Hashim melenting tak pasal-pasal dengan berkata akan menyaman DSAI jika namanya dikaitkan dengan mereka yang menerima habuan seperti yang dimaksudkan.Selalunya jika YB lompat mula bising mereka tentu yakin mereka akan kena!

Pepatah Melayu ada mengatakan siapa makan cili dia terasa pedasnya.Kita mendapat tahu Osman Jailu sudah terasa pedas.

Kegelabahannya Zahrain sama macam Osman Jailu sekaligus seperti mengesahkan bahawa beliau antara mereka yang mendapat habuan. Jika Osman tak makan rasuah beliau tak perlu takut dan mengelabah.

Dia sepatutnya maklum akan hal itu. Jika pendedahan itu nanti tak berasas atau fitnah, dia mempunyai pelbagai saluran sama ada mahkamah atau boleh menggunakan media yang dianggap penipu dan pengampu sebelum ini.

Nafikan secara terbuka sebagai anak jantan dengan bukti dan fakta bukan merapu tak tentu hala.

Pendedahan DS Anwar Ibrahim sangat dinantikan oleh rakyat Malaysia yang bakal menjadi pukulan maut kepada Umn0-BN.

Kita berharap pendedahan ini nanti disertakan bukti dan maklumat cukup fakta. Kita tidak mahu peristiwa 16 September yang kini menjadi bahan ketawa UMNO.Maklumat tanpa bukti akan menyebabkan rakyat kurang percaya dan hilang keyakinan.

Kita tunggu apa reaksi SPRM dan pihak polis yang cekap jika PR yang terlibat. Jika semua ini menjadi kenyataan maka rakyat Malaysia dijangka akan berhadapan lagi dengan pilihan raya kecil parlimen dalam tempoh terdekat. SPRM jangan jadi bahan gelak ketawa.Kali ini buktikan kepada rakyat dan kembalikan keyakinan rakyat.

Kita mendapat khabar teman Osman Jailu juga kini kepanasan.Banyak penduduk mengadu semua rumah yang dibeli beliau tunai,bukan sekupang dua tetapi ratusan ribu.Bukat sebuah tetapi banyak buah.Mereka juga memberi contoh pegawai-pegawai Osman kelihatan kaya ,walaupun kerja bukan pegawai besar.

Penduduk DUN Changkat Jering juga meminta SPRM siasat mana Osman Jailu dapat duit buat umrah.Kemudian mereka juga minta siasat rumah Pegawai Khas Osman ,jalan bertar sampai ke rumah.

Jika DS Anwar cukup bukti boleh dedahkan Osman Jailu sekali,biarkan rakyat akan menghukum BN dalam PrK

No comments:

Post a Comment