Thursday, May 20, 2010

Maaf Kita Memang Tidak Bekerja!

Tajuk kita kali ini,maaf memang kita tidak bekerja.Kita tidak boleh buat kerja.Kita sepanjang tahun tidak membantu sesiapa.Kita suka mengambil kesempatan dan kita suka bermuka-muka.

Maaf kita tidak sepatutnya berada dalam komuniti dan organisasi.Kita tidak mengurus majikan dengan baik.Kita menyusun program syok sendiri,tiada objektif dan sering gagal.

Kita buat kerja apabila Tuan Pengetua didepan mata.Depan Pengetua kita hentam orang lain.Pengetua lalu dihadapan kelas,kita mula ambil penyapu untuk menyapu sampah.

Dalam mesyuarat guru,Pengetua memuji kita,"tengok Cikgu Din buat kerja tanpa pemantau saya.Cikgu Din selalu buat kerja.Cikgu Din tidak ambil kesempatan majlis kenduri untuk memanggil saya."tegas Pengetua.

Semua orang tahu kita buat kerja depan pengetua.Tukang kipas akan bagitahu pengetua,sikap Cikgu Din,tetapi pengetua tahu.Cikgu Din seorang yang dedikasi.Bagi Pengetua Cikgu Din segalanya.Laporan,SMS dan telefon ,Cikgu Din boleh terus bercakap.Laporan Cikgu Din tidak boleh disanggah!Tetapi Pengetua hairan kenapa mereka mahu berseteru dengan Cikgu Din.Cikgu Din tidak lagi diberi tugas Guru Ketua.

Maaf,artikel ini agak celaru untuk,faham.Sebab Cikgu Din suka ambil kesempatan.Sudah lama jadi guru tetapi masih tak faham tugas guru.Cikgu Din sepatutnya dimarah lebih teruk lagi dari itu,kerana Cikgu Din suka bermuka-muka!"Apa kata Ek Eleee,jika Tuan Pengetua pegi rumah Cikgu Din."kata Puan Pengetua. '"Cikgu Din penting diri"kata Ek Eleeee!

Maaf tulisan Sebelum Jumaat,agak kurang tidur.Jadi agak banyak emosi.Maaf....

No comments:

Post a Comment