Saturday, October 24, 2009

DS NIZAR DI PROGRAM RAKYAT"1 BLACK PERAK"

LUMUT,24 OKTOBER- oleh Sya reformis,Perak Express.

Semalam bertempat di Air Tawar telah diadakan satu Himpunan Muslimat sempena 1 Black Perak yang telah dirancang selama sebulan dan akhirnya acara kemuncak itu telah diadakan semalam yang mana ia menghimpunkan lebih dari 2000 orang muslimat Pas dari setiap kawasan di Negeri Perak ini.

Menambah Menarik Program Muslimat ini ialah apabila hampir kesemua Muslimat yang hadir mengenakan Pakaian berwarna HITAM sebagai simbolik kepada hari 1 Black Perak.

Program ini yang bermula seawal jam 9 pagi di dihadiri oleh Dato Seri Ir Hj Nizar jamaluddin,Datin Seri Hjh Fatimah Taat,Yb Dr zaliah,Yb Mariah dan beberapa lagi Pimpinan Negeri dan Pusat.Turut hadir bersama ialah PJ Pas Negeri Tuan Hj Abu Bakar dan Puan Hjh Bariah.

Selepas itu Dato Seri Nizar dan Datin Seri berangkat pula ke Program Himpunan Pemuda Pakatan Rakyat di Lekir selepas Program itu disabotaj oleh Pihak Polis.

Himpunan ini besempena dengan Pelancaran Pemuda PR peringkat Negeri Perak.Dato Seri diberi Penghormatan bagi merasmikan Program tersebut bersama-sama dengan Kepimpinan PR yang lain termasuk wakil Pemuda PR di peringkat Pusat dan Negeri.

Pemuda yang selepas itu telah mengadakan satu ceramah Pentas Pemuda di Pulau Pangkor.

Pada sebelah malam Dato Seri Ir Hj Nizar Jamaluddin menghadiri pula satu majlis Makan Malam anjuran PKR di Cenderiang Tapah.Pelbagai kupasan isu semasa disampaikan kepada Rakyat yang hadir terutamanya mengenai Sidang Dun yang bakal berlaku pada 28.10.2009 ini.

No comments:

Post a Comment