Thursday, October 29, 2009

Siri 1:Nizar:PKR jangan hanya salah Pas.

4 wakil rakyat PKR lompat parti,satu peristiwa besar.2 Adun PKR melompat membolehkan kudeta kerajaan Perak.

Dulu semasa PRU 12, Osman yang terbaik,calon bersih,mendapat pingat,orang tempatan ,mempunyai kaum keluarga penyokong PKR.Tetapi fakta tidak berpijak di bumi nyata.Osman dan kaum keluarga semuanya penyokong tegar UMNO.

Sehingga kini ,PKR tidak buat apa-apa menolong rakyat dan pengundi N14,Changkat Jering.Pusat Khidmat Rakyat langsung tiada. Program kebajikan rakyat tiada dibuat.

Pengundi tahu tentang PKR,cuba tanya penduduk ,apa sumbangan PKR terhadap rakyat di Dun Changkat Jering.Apabila berlaku banjir kilat di Kampung Pauh misalnya,kita tidak nampak batang hidung pimpinan PKR.

Apa mereka buat dengan aduan rakyat?Sampai sekarang masih mahu bertanding di DUN Changkat Jering.Kerusi ini milik kami kata PKR, tapi cawangan dan jentera pilihanraya pun tak berfungsi.

Penulis sebagai Ketua UPU ,tahu gerakerja PKR,di tempat kami bantuan untuk orang miskin pun tak buat.Pas Cawangan dan Pas Kawasan Bukit Gantang yang menghulurkan bantuan.

Jangan sampai mencerca pimpinan PAS,untuk menutup kelemahan PKR.Contohnya bagaimana prestasi Ahli Parlimen Teluk Kemang,bagaimana prestasi Adun Port Dikson,bukankah mereka PKR.Berbangga parti pelbagai kaum,tetapi cawangan di Ladang Seliau pun tak ada.Berapa banyak cawangan PKR di Bagan Pinang.

Jikalau kami di Dun Changkat Jering,cawangan Pas 24 buah, PKR yang bertanding.Sepatutnya di Bagan Pinang cawangan PKR lebih banyak berbanding Pas untuk kita menang lebih besar.

PKR jangan seperti jangkaan orang lain ,3 A,Anwar,Azizah dan Azmin. Bagi kita kedua-dua tok guru dan pimpinan PAS bijak dan matang berpolitik.Cuma diharap bloggers PAS menerima tarbiyyah tidak mengikut rentak musuh.

No comments:

Post a Comment