Sunday, October 25, 2009

Ustaz Nordin setuju bajet seperti bagi panadol untuk rakyat

YDP Kawasan Bukit Gantang ,Ustaz Nordin Jaafar ,media arus perdana mempunyai agenda tersendiri untuk menutup kelemahan UMNO/BN.

"Mereka cipta muktamar khas,bajet tidak dibincangkan rakyat."Rakyat tidak dapat apa-apa "kata Ustaz Nordin Jaafar.

"Rakyat Bukit Gantang mengharapkan dikembalikan subsidi untuk minyak"kata Ustaz Nordin."Apabila harga minyak turun,kebanyakan kos hidup dapat dikurangkan"tegas Ustaz Nordin lagi.

"Majoriti rakyat Bukit Gantang di luar bandar tidak membayar cukai pendapatan."kata Ustaz Nordin."Jadi penurunan cukai pendapatan tidak memberi kesan kepada penduduk" hujah Ustaz Nordin lagi.

"Rakyat mengharapkan PTPTN menjadi biasiswa,bukan setakat ijazah sarjana muda kelas pertama tetapi semua penerima ijazah sarjana muda"tambah Ustaz Nordin.

"Dengan menjadi biasiswa ,wang pembayaran pinjaman tadi boleh disumbang kepada ibu -bapa di kampung" kata Ustaz Nordin.

"Dengan keadaan sistem pendidikan dan kemudahan yang tidak seimbang,pelajar luar bandar tidak akan mendapat manfaat besar pemansuhan PTPTN menjadi biasiswa untuk ijazah kelas pertama"kata Ustaz Nordin lagi.

Ustaz Nordin juga berhujah ,di DUN Trong,sebuah bank pun tidak ada."Rakyat dibiarkan di DUN Trong" kata Ustaz Nordin Jaafar.

Beliau juga menyatakan dengan jauhnya balai bomba dari pekan Trong,jikalau berlakunya kebakaran,tiada apa yang dapat diselamatkan.

"Pengurangan bajet dari tahun lepas ,menunjukkan bajet kita mempunyai masalah"."Kita pun hairan kakitangan kerajaan dari DG 41-DG 54 diberi hadiah 500 ringgit sebulan terus bulan Disember,kakitangan sokongan dua kali untuk 500 ringgit "kata Ustaz N0rdin.

No comments:

Post a Comment