Wednesday, April 28, 2010

Beri keadilan juga untuk Ong Mo Aik budak 13 tahun.


Ong Mo Aik pelajar Tingkatan Peralihan SMK Matang dibawa ke Hospital Taiping pada 22 April lalu.Budak berumur 13 tahun ini dipukul sewaktu menunggu bas sekolah di pondok menungu di luar kawasan SMK Matang,Jln Kuala Sapetang(Dalam Parlimen Bukit Gantang.)

Ong Mo Aik mangsa pukul silap orang.Rakan Ong Mo Aik yang melakukan kesalahan di kawasan kantin sekolah,dia pula menjadi mangsa pukulan atau hentakan topi kaledar 4 lelaki .Kita diberitahu lelaki Melayu berumur 20 an itu daripada sebuah pertubuhan.Kini "samseng" itu ditahan reman.

Ong Mo Aik kini dirawat di Hospital Pakar Ipoh(KPJ).Dia baru dibedah kali kedua untuk membuang darah beku di kepala.Sehingga hari ini 28 April Ong Mo Aik masih di KPJ Ipoh.Dia kini sukar bertutur.

Sepatutnya masalah disiplin pelajar biarlah pihak sekolah atasi,bukannya menggunakan kuasa tangan dan kekuatan kumpulan!

Kita berharap keadilan untuk Ong Mo Aik,supaya tidak ada campurtangan orang besar untuk membebaskan mereka yang bersalah.Biarkan mahkamah mengadili mereka!

No comments:

Post a Comment