Monday, April 19, 2010

Rupanya Wakil Rakyat Perlu Mati Baru Dapat Peruntukan?


Kita membaca satu laporan Muhyiddin Yassin mengumumkan peruntukan berjumlah RM2 juta untuk membaiki keadaan empat buah sekolah rendah di sini.Jikalau Hulu Selangor sebuah SJKC dapat tiga juta ringgit.

Rupa-rupanya sekolah-sekolah seperti Sekolah Kebangsaan (SK) Hua Hin English, SK St Mary, Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Tiong Hin dan SJKC Uk Daik belum dapat bantuan Mendiang Robert Lau Hoi Chew.

Muhyiddin menyatakan bantuan kerajaan Persekutuan itu sebagai menunaikan 'wasiat' mendiang Datuk Robert Lau Hoi Chew, penyandang kerusi Parlimen Sibu dan Timbalan Menteri Pengangkutan yang meninggal dunia 9 April lepas.

Muhyiddin yang juga Menteri Pelajaran berkata mendiang Lau merupakan seorang pemimpin yang sentiasa mementingkan pembangunan pendidikan sepanjang beliau berkhidmat dalam kerajaan.Namun beliau juga tidak sempat menunaikan janji,janji dijelaskan oleh TPM.

Kelas pra-sekolah akan dimulakan di empat buah rumah panjang di Sarawak mulai Jun ini,itupun pilihanraya dah dekat.Kalau tidak tunggu setiap PRK atau PRU.

Tengok Muhyiddin TPM rakyat Malaysia menubuhkan kelas pra-sekolah di Sarawak apabila musim atau bahang pilihanraya!Itu pun jika duit ada. Jika tidak tunggulah sehingga PRU 13.

No comments:

Post a Comment