Thursday, April 29, 2010

Huru-hara sekolah kerana Pengetua suruh Guru Disiplin Biarkan Pelajar.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan membidas kritikan pelbagai pihak berhubung kematian remaja berusia 14 tahun - Aminulrasyid Amzah dan berkata beliau sedia mengarahkan anggotanya supaya tidak lagi mengawal jika itu kehendak rakyat.

"Biarlah apa yang nak dikatakan oleh ahli politik, tapi saya ingin tahu sama ada anda mahu kami menguatkuasakan undang-udnang atau tidak.

"Kalau tak nak, saya akan beritahu orang saya supaya tidak lagi menahan kereta yang dipandu dengan cara mencurigakan atau mengambil tindakan terhadap pelumba haram yang bermaharajalela di jalan raya," katanya dalam laporan The Star online.

Begitulah laporan yang kita BACA melalui malaysiakini.

Cuba bayangkan kepala otak Musa Hassan sama Sang Pengetua.Haru biru sekolah!

Kita pun terkejut juga Pengetua sekolah kita mengarahkan Guru Disiplin jangan ambil tindakan ke atas pelajar melanggar disiplin."Cikgu-cikgu ,jangan rotan,jangan denda dan jangan demerit pelajar,ibu bapa komplen"kata Tuan Pengetua."Biarkan mereka bermaharajalela"tegas Tuan Pengetua lagi.

Kita pun mencelah,"Tuan Pengetua ,kita minta maaf ,pada keluarga budak yang kena hukum rotan itu." "Jangan,'kata Tuan Pengetua. "Dia ketua samseng sekolah"kata Pengetua lagi."Cikgu kita tiada bukti,lembaga disiplin belum siasat lagi"tegas kita lagi.

"Kita biarkan budak-budak,jangan minta maaf pada keluarga mereka"kata Tuan Pengetua."Kita

kena "defend" guru,walaupun kita salah?"

No comments:

Post a Comment