Tuesday, April 20, 2010

Kerajaan BN Perak Teruskan Usha Kerajaan PR Perak

Berita terdahulu:klik di sini

Kini penduduk dalam Parlimen Bukit Gantang yang telah memohon hak milik tanah atau geran tanah sedang menerima tawaran hak milik.Premium yang perlu dibayar mengikut saiz dan lokasi tanah.

Kerajaan BN meneruskan usaha Kerajaan PR Perak untuk memberi hak milik.Ini termasuklah di tempat penghuni Cina di Kuala Sapetang dan Aulong.

Namun terdapat yang tercicir atau hilang fail.Tanah yang tidak tahu identiti inilah yang akan dimiliki mereka yang rapat dengan pihak berkuasa?Seorang pengadu memberitahu jirannya hilang nama dan tiada rujukan fail di pejabat tanah!Lantas pengadu ini setiap hari terpaksa berurusan dengan pejabat tanah untuk bertemu dengan pegawai yang berkenaan.Tetapi seringkali hampa kerana selalunya "out station".

Kita juga diberitahu terdapat tanah yang diteroka penduduk seperti di Bukit Sg Rotan,Mukim Sg Tinggi ,sedang diukur.Tetapi tuan milik orang lain.Peneroka dahulu dijanjikan ibu tua,Rafidah Aziz semasa Sg Rotan termasuk Parlimen Kuala Kangsar.Kini mereka hampa dan mengadu kepada kita agar menolong mereka yang tidak bertanah!

No comments:

Post a Comment