Thursday, February 17, 2011

Dah pencen macam-macam Mahathir boleh cakap.

Dr Mahathir Mohamad hanya berani bercakap apabila sudah pencen. Justeru itu beliau bersetuju cadangan supaya tempoh perkhidmatan seseorang Perdana Menteri dihadkan kepada lapan tahun.

Mahathir dengan bangga menyatakan tempoh pegang jawatan Perdana Menteri boleh dipertimbangkan dan sekiranya seseorang itu memberikan perkhidmatan yang terbaik dan tidak melakukan perkara yang memberi kesan buruk kepada negara, maka beliau wajar diberikan peluang untuk dilanjutkan tempoh perkhidmatannya.

Semasa pegang jawatan ,tak cakap pun dua penggal pun.Begitu juga semasa menjadi Perdana Menteri tak gaduh pula hendak mansuh ISA. Hanif Omar pun satu, sudah pencen pun masih hendak bercakap banyak.Bercakap tanpa bukti.Tetapi Mahathir kena ingat hansad parlimen tidak boleh ditipu,apa yang beliau cakap semuanya sudah disimpan.

Apa yang jelas Dr Mahathir takut DS Anwar menjadi Perdana Menteri.? 22 tahun perintah ,saham atau ekuiti Bumiputra hanya sekitar 22 peratus.Banyak sangat cakap semakin kalut fikiran Dr Mahathir.Bertambah pula ,insyaAllah PRU 13 kerajaan baru Putrajaya,semasa itu baru Mahathir tahu tinggi rendah langit.

No comments:

Post a Comment