Sunday, February 27, 2011

Laporan SB di Mekah- Zambry Kadir jangan harap jadi Menteri Besar pada PRU 13.

Menurut maklumat UMNO Perak tidak mahu pilihanraya Perak serentak dengan Sarawak.UMNO Perak tahu mereka akan kalah dan tidak akan dapat membentuk kerajaan secara pilihanraya.Mereka tahu kerajaan UMNO Perak boleh dibentuk melalui beli "adun" sahaja!.

Lantas UMNO Perak masih bertegas PRU Perak mesti disekalikan dengan pusat.UMNO tahu mereka akan kalah,hatta kerusi Zambry Kadir dekat Pangkor juga bukan kerusi selamat.

Baru-baru ini kita diberitahu seorang Pegawai Polis yang bertugas di Cawangan Khas yang membuat umrah menyatakan kepada jemaah yang membuat umrah ,bahawa Pakatan Rakyat akan menang pilihanraya umum.

Sewaktu di Mekah Pegawai Polis itu juga menjelaskan UMNO tidak akan dapat undi Cina.Pegawai itu juga menerangkan dasar kerajaan Pakatan Rakyat di bawah pimpinan DS Nizar tetap diingati rakyat.

Dalam pada itu kita diberitahu UMNO Perak akan cuba membawa masuk pengundi baru dalam tempoh suku pertama tahun ini,untuk membantu mereka mengekalkan kuasa.

UMNO juga semakin takut kerana kerusi selamat mereka juga akan diberi kepada MCA untuk menunjukkan perkongsian kuasa secara BN. MCA tahu mereka akan kalah jika bertanding di kerusi pengundi Cina melebihi 70 peratus.

1 comment: