Saturday, March 12, 2011

Mungkin ini ujian untuk mengajar Jepun.?

PENDUDUK mengharungi sisa runtuhan untuk mencari perlindungan di Sendai, utara Jepun pada Sabtu selepas berdepan bencana gempa bumi terburuk di negara itu sejak 140 tahun lalu pada Jumaat. - Foto AP

Azab dan ujian untuk Jepun .Jepun banyak belajar melalui peristiwa dan kejadian.Justeru itu mereka yang terbunuh tidak seperti penduduk Aceh semasa Tsunami dulu.Kita melihat Jepun mempunyai kepakaran dan mereka tidak bersungguh meminta bantuan negara lain.

Apa yang jelas Jepun akan bangkit melalui pengalaman dan pengajaran.Jepun bukan Malaysia yang mempunyai bekas pemimpin yang menyalah orang lain,sedangkan beliau yang bersalah.

2 comments:

  1. Jepun akan bangkit semula. mereka sudah biasa dengan gempa bumi & tsunami selama ini, walaupun gempa kali ini antara yang terburuk dalam sejarah negara mereka. god bless japan ~

    latest : Video-Video Menarik dari Kejadian Gempa Bumi Jepun 11 Mac 2011

    ReplyDelete
  2. Majoriti masyarakat Jepun tiada agama beb..Obses pd sex dan kebendaan..Mana tuhan nk bg keberkatan klu mcm tu!!!
    Disebalik kemajuan mereka itu jgn kita lupa Apa yg Allah ceritakan di dlm Al-Quran bilamana kerajaan hebat Allah lingkupkan krn tiada Tauhid..
    Jd nk God Bless-god Bless neh jgn lupa semak bab Tuhid saudaraku..
    Kemajuan tuh bersifat Dunia,bkn bole jd modal utk akhirat..
    Maaf jika tersinggung,tp klu kita neh Islam,24 jam round the clock mesti Tauhid itu belingkar dlm setiap perkataan dan perbuatan kita..

    ReplyDelete